flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

за 2014 рік

А  Н  А  Л  І  З
стану виконання ЗУ “Про звернення громадян”
в Солонянському районному суді Дніпропетровської області
за 2014 рік.
 
 
У Солонянському районному суді Дніпропетровської області робота із зверненнями громадян організована та ведеться на підставі ст.40 Конституції України, Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України  "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об”єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації.
Метою проведення даного аналізу є визначення стану дотримання права громадян на звернення до посадових та службових осіб суду, що зобов”язані розглянути звернення і дати обгрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Основними завданнями аналізу є:
          - визначення стану дотримання правил діловодства при роботі зі зверненнями громадян у суді;
         - визначення стану дотримання вимог Закону України “Про звернення    громадян” при роботі зі зверненнями;
-  визначення основних питань, що порушуються в зверненнях громадян;
          - визначення основних заходів, що вживалися судом по результатам розгляду звернень громадян.
В ході проведення аналізу були використані відповідні статистичні дані, вивчені провадження по зверненнях громадян.
 
Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства шляхом автоматизованої реєстрації, зокрема усі звернення, що надходять до суду, приймаються та реєструються у комп’ютерній програмі "Д-3" окремими документами в залежності від їх змісту (заяви, клопотання, пропозиції, скарги). Після реєстрації звернення передаються для накладення резолюції голові суду, а потім - безпосередньому виконавцю.
Діловодство за зверненнями громадян в суді ведеться згідно з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об”єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 № 348, із змінами.
Кожне звернення оформляється в обкладинку, на якій містяться такі дані: найменування суду, реєстраційний індекс, П.І.П.(найменування) заявника, суть звернення, первинне або повторне, обгрунтоване або необгрунтоване, дата передачі в архів і архівний номер.
Документи оформляються у провадженні за скаргою в хронологічному порядку з описом даних документів.
Усі матеріали, що стосуються роботи зі зверненнями громадян та організацій, сформовані у номенклатурній справі, яка зберігається у консультанта суду.
Згідно довідки ТУ ДСА України в Дніпропетровської області від 23.05.2014 року за результатами проведеної у суді перевірки організації діловодства порушень вимог законодавства за зверненнями громадян не встановлено.
 
Протягом 2014 року до Солонянського районного суду надійшло 53 звернення громадян, з яких  48 (91%) - заяв (клопотань), 5 (9 %) - скарг,  пропозицій не надходило. 
Статистичні дані кількості  розглянутих звернень наведено у таблиці:                        
 
                                               2012 рік    2013 рік   2014 рік
Усього звернень громадян     21              29            53
  
у тому числі:                Заяв      7               22            48
                                   Скарг     14               7              5
                         Пропозицій      0                0              0
 
Значне збільшення кількості звернень громадян у 2014 році обумовлене великою кількість  надісланих до суду заяв близьких родичів засуджених, що відбувають покарання в Солонянській виправній колонії, про застосування до них Закону України «Про амністію у 2014 році» та про умовно-дострокове звільнення.
Так, протягом  2014 року до суду надійшло 26 таких заяв, що становить 49% від загальної кількості звернень.   
Зазначені звернення  розглянуті  у строк до 5 днів, заявникам надані  роз’яснення щодо порядку застосування Закону України «Про амністію у 2014 році».
Серед інших питань, які порушувалися заявниками у зверненнях, були питання про надання інформації  щодо  тривалого розгляду справи, про надання відомостей про усиновлення дітей,  порушення кримінального провадження, про повторного перегляду справи,  про прискорення розгляду апеляційної скарги засудженого,  про отримання копій документів.
У 2014 році  до суду надійшло 5 скарг щодо тривалого розгляду справ.
Так, з прокуратури Солонянського району до суду надійшла скарга  Пожайрибко О.М. на дії судді Омелюх В.М. щодо тривалого розгляду цивільної справи, у якій вона є відповідачем. Заявнику протягом 10-денного строку надано інформацію про причини тривалого розгляду справи, основними з яких є передача  справи на розгляд іншому судді у зв’язку із закінченням повноважень головуючого у справі, неявкою у судове засідання заявниці, та її представників, третьої особи, відсутність повідомлень про вручення судових повісток особам, що не з’явилися у судове засідання.   
Також  з прокуратури Дніпропетровської області до суду надійшла скарга Кондратьєва А.В. на тривалий розгляд його скарги на постанову слідчого Солонянського РВ про відмову у визнанні потерпілим. У дводенний строк заявнику надано відповідь про передачу скарги до апеляційного суду Дніпропетровської області для визначення підсудності у зв’язку із задоволенням відводу слідчому судді.
3 скарги подано заявниками до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України на дії судді Омелюх В.М.  По даним скаргам до ВККС було надіслано пояснення судді Омелюх В.М.. За повідомленнями  ВККС по двом скаргам за результатами проведеної перевірки підстав для притягнення до дисциплінарної відповідальності судді Омелюх В.М.  не встановлено. Одна скарга перебуває на розгляді. 
Станом на 01.01.2015 р. нерозглянутих звернень у суді немає.
 
Що стосується термінів розгляду звернень громадян, то відповіді надаються  відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян». Протягом звітного періоду порушень термінів розгляду звернень громадян не встановлено. Звернення громадян були розглянуті у такі строки:
- до 5 днів - 39 звернень;
- до 15 днів – 14 звернень. 
Випадків відмови в прийнятті звернень, нерозгляду звернень з мотивів пропуску строків подання та інших причин не встановлено.
Порушення вимог закону щодо мови відповідей на звернення не виявлено.
По всім скаргам і заявам громадянам своєчасно надано належні письмові відповіді.
Прийом громадян ведеться головою суду, керівником апарату та заступником керівника апарату суду відповідно до затвердженого графіку, який розміщено у вестибюлі та на офіційному  веб-сайті суду.
Відомості про громадян, суть звернення та заходи, які вжиті для вирішення звернень фіксуються у журналі обліку особистого прийому громадян.
Крім письмових звернень до суду щоденно надходять десятки звернень громадян у телефонному режимі. Вони стосуються інформації щодо руху справ і відповіді на них оперативно надають відповідальні працівники канцелярії суду.
З метою забезпечення конституційних прав громадян, які звертаються до суду з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів, головою суду здійснюється особистий контроль за термінами вирішення звернень та за веденням роботи із зверненнями громадян. Звертається увага на забезпечення прав громадян у судовому процесі. 
Для виявлення та усунення причин, що породжують скарги громадян, проводяться узагальнення стану роботи із зверненнями громадян. 
На оперативних нарадах суддів та працівників апарату суду розглядаються питання, що порушуються у зверненнях громадян,  з’ясовуються причини їх надходження з метою предметного використання цієї інформації для своєчасного виявлення та усунення причин, що породжують надходження до суду звернень, зокрема скарг, що стосуються роботи суду.