flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

за 2016 рік

А  Н  А  Л  І  З
стану виконання ЗУ “Про звернення громадян”
в Солонянському районному суді Дніпропетровської області
у 2016 році.
 
 
         У Солонянському районному суді Дніпропетровської області робота із зверненнями громадян організована та ведеться з дотриманням вимог Конституції України, Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України  "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації.
         Метою проведення даного аналізу є визначення стану дотримання права громадян на звернення до посадових та службових осіб суду, що зобовязані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
         Основними завданнями аналізу є:
          - визначення стану дотримання правил діловодства при роботі зі зверненнями громадян у суді;
         - визначення стану дотримання вимог Закону України “Про звернення    громадян”  при роботі зі зверненнями;
-  визначення основних питань, що порушуються в зверненнях громадян;
          - визначення основних заходів, що вживалися судом по результатам розгляду звернень громадян.
В ході проведення аналізу були використані відповідні статистичні дані, вивчені провадження по зверненнях громадян.
Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства шляхом автоматизованої реєстрації, зокрема усі звернення, що надходять до суду, приймаються та реєструються у комп’ютерній програмі "Д-3" окремими документами в залежності від їх змісту (заяви, клопотання, пропозиції, скарги).
Відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян» судом розглядаються письмові звернення, оформлені належним чином, підписані заявником, із зазначенням дати тощо.
Після реєстрації звернення в той же день передається на розгляд голові суду, який встановлює термін його розгляду і дає конкретну вказівку виконавцям.
Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог чинної Інструкції з діловодства за зверненнями громадян.
Усі матеріали, що стосуються роботи зі зверненнями громадян та організацій, сформовані у номенклатурній справі, яка зберігається у відповідальної особи  суду.
Облік   звернень   громадян  відбувається  шляхом  їх  реєстрації у журналі реєстрації заяв та скарг громадян  з привласненням їм реєстраційного номеру.
Протягом звітного періоду до Солонянського районного суду надійшло 32 письмових звернень громадян, що на 4  звернення більше ніж у  2015 року. Із загальної кількості звернень до суду надійшло 20 заяв (клопотань), 12 скарг, пропозицій не надходило. Статистичні дані кількості  розглянутих звернень наведено у таблиці:
 
2013 рік
2014 рік
2015 рік
2016 рік
Усього звернень громадян
29
53
28
32
 
у тому числі
Заяв
22
48
19
20
Скарг
7
5
9
12
Пропозицій
0
0
0
0
 
 
 
 
 
 
 
Протягом 2016 року заявники зверталися до суду з різних питань, найбільше було подано  заяв від засуджених та їх рідних, щодо результатів розгляду клопотань засуджених про умовно-дострокове звільнення від відбуття покарання, про зарахування строку попереднього ув’язнення у строк покарання, а також про заміну покарання більш м’яким, про застосування умовно-дострокового звільнення від покарання.    
Так, 23.02.2016 року до суду надійшло клопотання  Ярош Н.В. щодо тривалого розгляду клопотання її чоловіка Повещенка В.В. про зарахування строку попереднього ув’язнення у строк покарання. Заявнику надано роз’яснення у  триденний термін.
25.03.2016 року  Пугач В.М. звернулася до суду з заявою про застосування умовно-дострокового звільнення до її  чоловіка Кривленка В.В., який відбуває покарання у СВК-21. Заявниці роз’яснено порядок вирішення даного питання відповідно до ст.539 КПК України.  
Також судом розглянута заява засудженого Скроботова О.О. про усиновлення  дитини, за результатами розгляду якої засудженому роз’яснено порядок звернення до суду з відповідною заявою в порядку цивільного судочинства та повідомлено адресу центру  безоплатної правової допомоги.   
     Протягом звітного періоду найбільшу кількість скарг надійшло до суду від засуджених, серед яких у чотирьох скаргах порушувалися питання безпідставної, на їхню думку, відмови комісії Солонянської виправної колонії  №21 про застосування до них умовно-дострокового звільнення від покарання або про заміну невідбутої частини покарання більш м’яким.  Всі скарги розглянуті, засудженим роз’яснено їх право особисто  звернутись до суду з відповідними клопотаннями.
З Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних та кримінальних справ надійшла скарга засудженого Панчука В.О. щодо тривалого розгляду його клопотання про зарахування строку попереднього ув’язнення у строк покарання. Скаржника повідомлено про  результати розгляду його клопотання та повторно надіслана копія ухвали суду.
Скарга засудженого Поди  І.В., яка  надійшла до суду з Апеляційного суду Дніпропетровської області, у якій порушувалися питання  розгляду кримінального провадження, розглянута у 4-х денний термін з наданням роз’яснень з усіх порушених у скарзі питань.
З апеляційного суду Дніпропетровської області до суду надійшло три скарги засудженого Шилова  Ю.О., у яких він скаржився на дії працівників суду на не розгляд його заяви про лікування. Скаржнику роз’яснено порядок проходження лікування засудженими особами, які перебувають у місцях позбавлення волі, а також право на оскарження рішень, дій чи бездіяльності адміністрації виправної установи.     
 Що стосується термінів розгляду звернень громадян, то відповіді надаються  відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян». Протягом звітного періоду порушень термінів розгляду звернень громадян не встановлено. Звернення громадян були розглянуті у такі строки:
- до 5 днів - 15 звернень;
- до 10 днів – 15 звернень;
- до 15 днів –  2 звернення.
Випадків відмови в прийнятті звернень, не розгляду звернень з мотивів пропуску строків подання та інших причин не встановлено.
Порушення вимог закону щодо мови відповідей на звернення не виявлено.
По всім скаргам і заявам громадянам своєчасно надано належні письмові відповіді.
Прийом громадян ведеться головою суду, керівником апарату та заступником керівника апарату суду відповідно до затвердженого графіку, який розміщено у вестибюлі та на офіційному  веб-сайті суду.
Відомості про громадян, суть звернення та заходи, які вжиті для вирішення звернень, фіксуються у журналі обліку особистого прийому громадян.
У суді постійно приділяють увагу питанням удосконалення організації роботи суду із зверненнями громадян, забезпечення всебічного і обґрунтованого їх розгляду, вживаються заходи щодо усунення причин надходження скарг і повторних звернень.
Надходженню звернень передують різні чинники. Аналізуючи причини надходження звернень та скарг від громадян необхідно зазначити, що основним наслідком їх надходжень є правова необізнаність громадян.
Крім письмових звернень до суду щоденно надходять десятки звернень громадян у телефонному режимі. Вони стосуються інформації щодо руху справ і відповіді на них оперативно надають відповідальні працівники канцелярії суду.Скарги щодо відповідей на телефонні звернення до суду не надходили.
         З метою забезпечення конституційних прав громадян, які звертаються до суду з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів, головою суду здійснюється особистий контроль за термінами вирішення звернень та за веденням роботи із зверненнями громадян. Звертається увага на забезпечення прав громадян у судовому процесі.
Для виявлення та усунення причин, що породжують скарги громадян, проводяться узагальнення стану роботи із зверненнями громадян.
Працівники, відповідальні за розгляд звернень громадян, попереджаються про недопущення порушень законодавства з питань розгляду звернень громадян.