flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

За 1 півріччя 2015

А  Н  А  Л  І  З
стану виконання ЗУ “Про звернення громадян”
в Солонянському районному суді Дніпропетровської області
за перше півріччя 2015 року.
 
 
         У Солонянському районному суді Дніпропетровської області робота із зверненнями громадян організована та ведеться на підставі ст.40 Конституції України, Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України  "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, обєднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації.
         Метою проведення даного аналізу є визначення стану дотримання права громадян на звернення до посадових та службових осіб суду, що зобовязані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
         Основними завданнями аналізу є:
          - визначення стану дотримання правил діловодства при роботі зі зверненнями громадян у суді;
         - визначення стану дотримання вимог Закону України “Про звернення    громадян” при роботі зі зверненнями;
-  визначення основних питань, що порушуються в зверненнях громадян;
          - визначення основних заходів, що вживалися судом по результатам розгляду звернень громадян.
В ході проведення аналізу були використані відповідні статистичні дані, вивчені провадження по зверненнях громадян.
Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства шляхом автоматизованої реєстрації, зокрема усі звернення, що надходять до суду, приймаються та реєструються у комп’ютерній програмі "Д-3" окремими документами в залежності від їх змісту (заяви, клопотання, пропозиції, скарги).
Відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян» судом розглядаються звернення, оформлені належним чином, підписані заявником, із зазначенням дати тощо.
Після реєстрації звернення, воно в той же день передається на розгляд голові суду, який встановлює термін його розгляду і дає конкретну вказівку виконавцям.
Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог чинної Інструкції з діловодства за зверненнями громадян.
Усі матеріали, що стосуються роботи зі зверненнями громадян та організацій, сформовані у номенклатурній справі, яка зберігається у консультанта суду.
Облік   звернень   громадян  відбувається  шляхом  їх  реєстрації у журналі реєстрації заяв та скарг громадян та алфавітному покажчику з привласненням їм реєстраційного номеру.
 
Протягом звітного періоду до Солонянського районного суду надійшло 14 звернень громадян, що на 8  звернень менше ніж у І півріччі 2014 року. Із вищевказаних звернень до суду за перше півріччя 2015 року надійшло 7 заяв (клопотань), 7 скарг, пропозицій не надходило. Статистичні дані кількості  розглянутих звернень наведено у таблиці:
 
 
1 півріччя      2014
1 півріччя 2015
Зменшилось  %
Усього звернень громадян
22
14
36.4
 
у тому числі
Заяв
19
7
63,2
Скарг
3
7
57,2
Пропозицій
0
0
0
 
У першому півріччі 2015 року спостерігається значне зменшення кількості звернень громадян до суду.
За перше півріччя  2015 року до суду надійшло 14 звернень, а саме :
- 7 заяв, з них : 4 заяви від засуджених, 3 заяви від громадян, у яких   порушувалися питання провідшкодування збитків, про визнання права на земельну частку, про неправомірні дії працівників банку «Надра». Розглянуто 6 заяв,  за результатами розгляду яким заявникам надані роз’яснення щодо порушених у зверненнях питань у десятиденний строк. Станом на 01.07.2015 р.  на розгляді перебуває одне звернення.
    
-         7 скарг, з них : 4 скарги подано заявниками до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України на дії суддів Омелюх В.М.  та Трещової Н.М. По даним скаргам до ВККС було надіслано пояснення судді Омелюх В.М. та судді Трещової В.М. За повідомленнями  ВККС по чотирьом скаргам за результатами проведеної перевірки підстав для притягнення до дисциплінарної відповідальності суддів Омелюх В.М.  та Трещової  Н.М. не встановлено;  також  3скарги надійшли від засуджених, на які були надані належні відповіді.
 
Що стосується термінів розгляду звернень громадян, то відповіді надаються  відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян». Протягом звітного періоду порушень термінів розгляду звернень громадян не встановлено. Звернення громадян були розглянуті у такі строки:
- до 5 днів - 6 звернень;
- до 15 днів – 7 звернень.
Випадків відмови в прийнятті звернень, не розгляду звернень з мотивів пропуску строків подання та інших причин не встановлено.
Порушення вимог закону щодо мови відповідей на звернення не виявлено.
По всім скаргам і заявам громадянам своєчасно надано належні письмові відповіді.
Прийом громадян ведеться головою суду, керівником апарату та заступником керівника апарату суду відповідно до затвердженого графіку, який розміщено у вестибюлі та на офіційному  веб-сайті суду.
Відомості про громадян, суть звернення та заходи, які вжиті для вирішення звернень, фіксуються у журналі обліку особистого прийому громадян.
В суді постійно приділяють увагу питанням удосконалення організації роботи суду із зверненнями громадян, забезпечення всебічного і обґрунтованого їх розгляду, вживаються заходи щодо усунення причин надходження скарг і повторних звернень.
Надходженню звернень передують різні чинники. Аналізуючи причини надходження звернень та скарг від громадян необхідно зазначити, що основним наслідком їх надходжень є правова необізнаність громадян. До працівників суду багато людей звертаються в усній формі з питань тривалості розгляду справ і, як наслідок, породжує незадоволення громадян з приводу довготривалого розгляду справ.
Крім письмових звернень до суду щоденно надходять десятки звернень громадян у телефонному режимі. Вони стосуються інформації щодо руху справ і відповіді на них оперативно надають відповідальні працівники канцелярії суду.
         З метою забезпечення конституційних прав громадян, які звертаються до суду з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів, головою суду здійснюється особистий контроль за термінами вирішення звернень та за веденням роботи із зверненнями громадян. Звертається увага на забезпечення прав громадян у судовому процесі.
Для виявлення та усунення причин, що породжують скарги громадян, проводяться узагальнення стану роботи із зверненнями громадян.

Працівники, відповідальні за розгляд звернень громадян, попереджаються про недопущення порушень законодавства з питань розгляду звернень громадян.