flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

за 2013 рік

 

А Н А Л І З 

стану виконання ЗУ “Про звернення громадян” 

в Солонянському районному суді Дніпропетровської області 

за 2013 рік. 
 
 

            У Солонянському районному суді Дніпропетровської області робота із зверненнями громадян організована та ведеться на підставі ст.40 Конституції України, Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України “Про "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" від 07.02.2008р. №109/2008, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об”єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації.
 

            Метою проведення даного аналізу є визначення стану дотримання права громадян на звернення до посадових та службових осіб суду, що зобов”язані розглянути звернення і дати обгрунтовану відповідь у встановлений законом строк. 
 

            Основними завданнями аналізу є:  

          - визначення стану дотримання правил діловодства при роботі зі зверненнями громадян у суді; 

         - визначення стану дотримання вимог Закону України “Про звернення    громадян” при роботі зі зверненнями; 

- визначення основних питань, що порушуються в зверненнях громадян; 

          - визначення основних заходів, що вживалися судом по результатам розгляду звернень громадян.
 

Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства шляхом автоматизованої реєстрації, зокрема усі звернення, що надходять до суду, приймаються та реєструються у комп’ютерній програмі "Д-3" окремими документами в залежності від їх змісту (заяви, клопотання, пропозиції, скарги). Після реєстрації звернення передаються для накладення резолюції голові суду, а потім - безпосередньому виконавцю. 
 

Далі діловодство за зверненнями громадян в суді ведеться згідно з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об”єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 № 348, із змінами. 
 

Кожне звернення оформляється в обкладинку, на якій містяться такі дані: найменування суду, реєстраційний індекс, П.І.П.(найменування) заявника, суть звернення, первинне або повторне, обгрунтоване або необгрунтоване, дата передачі в архів і архівний номер. 
 

Документи оформляються у провадженні за скаргою в хронологічному порядку з описом даних документів. 
 

Все листування по зверненнях громадян ведеться за відповідними індексами та в алфавітному покажчику. 
 

Усі матеріали, що стосуються роботи зі зверненнями громадян та організацій, сформовані у номенклатурній справі, яка зберігається у консультанта суду. 
 

Протягом 2013 року до Солонянського районного суду надійшло 29 звернень громадян, що на 8 звернень більше ніж у 2012 році. Так, за 2012 рік  до Солонянського районного суду надійшло 21 звернення. Таким чином, кількість звернень, що надійшли до суду у цьому році, збільшилась на 38%. 
 

Із вищевказаних звернень до суду за 2013 рік надійшло 22 (75,8%) - заяви (клопотання), 7 ( 24,2%) - скарг, пропозицій не надходило. 
 

Аналізуючи роботу суду в частині розгляду звернень громадян, слід відмітити, що у порівнянні з минулим роком спостерігається збільшення кількості звернень до суду.

 

Статистичні дані кількості розглянутих звернень наведено у таблиці:                        
 
 
2012 рік
2013 рік
Усього звернень громадян
21
29
 
у тому числі
Заяв
7
22
Скарг
14
7
Пропозицій
0
0
 
 

Одне звернення знаходилося на контролі у ТУ ДСА України в Дніпропетровській області та визнано  обґрунтованим. 
 

За звітній період до суду надійшов лист від ТУ ДСА України в Дніпропетровській області про надання інформації по скарзі Білова Д.С. на організацію роботи Солонянського районного суду, а саме: не направлення повного тексту рішення суду за поданою заявою. По даній скарзі проводилася службова перевірка, в результаті якої було встановлено, що викладені факти у скарзі, а саме: не направлення ухвали про відкриття провадження, безпідставно направлення судової повістки позивачу Білову Д.С. про виклик до суду на «бесіду» із вказівкою обов’язковості явки, несвоєчасне направлення копії рішення відповідно до поданої заяви знайшли знайшли своє підтвердження. 
 

За результатами проведеної перевірки були вжиті заходи. Дане питання було обговорено на оперативній нараді працівників апарату суду за участю голови суду. 
 

Всі інші звернення визнані необґрунтованими. 
 

Станом на 01.01.2014 р. нерозглянутих звернень у суді немає. 
 

            За звітний період повторних та дублетних звернень судом не отримано. 
 

Однією з категорій осіб, що звернулися до суду являються засуджені, це – 7 скарг та 9 заяв, що становить 16 (55%) звернень від загальної кількості, що надійшли. Основною причиною, що породила їх звернення, як на їхню думку, являється порушення їх прав та чинного законодавства при розгляді справ, та заяви про ознайомлення з матеріалами справи та технічними засобами. 
 

З них 2 заяви обвинуваченого Ляховецького С.О. було направлено до прокуратури Солонянського району Дніпропетровської області, для перевірки відповідно до вимог КПК України про кримінальне правопорушення, передбачене ст.366 КК України та про притягнення до кримінальної відповідальності співробітників СВК-21 за ч.2 ст.365 КК України, а також про кримінальне правопорушення, передбачене ст.366 КК України за фактом службового підроблення процесуального документу. 
 

Заява засудженого Серпуховітіна Г.Т. про кримінальне правопорушення вчинене співробітниками СВК-21 була направлена прокурору для перевірки відповідно вимог ст.214 КПК України. 
 

Засуджений Бараннік О.О. надсилав скарги про виключення із обвинувачення вилученої сухої подрібненої речовини рослинного походження приєднанні до матеріалів кримінальної справи, та скаржився на дії судді Омелюх В.М. Засудженому було повідомлено результати розгляду постанови головуючої у справі судді у задоволенні клопотань відмовлено, результати розгляду оголошено та зафіксовано у протоколі судового засідання. 
 

Причиною надходження скарг на процесуальні дії суддів є правова необізнаність громадян. 
 

Найбільш поширеною категорією звернень громадян є звернення з інших питань – 13 (45%) звернень, причинами яких є, як правило, правова неосвіченість осіб, які звертаються до суду, серед питань, що порушувались громадянами у зверненнях, були: заяви про видачу копій рішень та виконавчих листів (3 звернення), заяви про ознайомлення з матеріалами справи ( 3 звернення), громадянка Павленко Д.Є. звернулася з письмовим зверненням про видачу виконавчого листа. Невідкладно всім громадянам були надіслані відповіді з роз’ясненнями. 
 

За звітний період до суду надійшло одне звернення народного депутата Царьова О.А., по зверненню Філік С.М. по питанню видачі копії судового рішення, було надано відповідь та вказано причини невидачі копії судового рішення, а саме: у зв’язку з хворобою головуючої судді Омелюх В.М. текст повного рішення суду від 27.03.2013 року виготовлений 8 квітня 2013 року, копія повного рішення суду вручена Філік С.М. під розписку 9 квітня 2013 року. 
 

Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що у суді забезпечується всебічний розгляд звернень громадян, порушених у них проблем та оперативне їх вирішення. 
 

До органів ДСА, УМВС та інших органів звернення громадян для розгляду за належністю судом не надсилалися. 
 

Що стосується термінів розгляду звернень громадян, то відповіді надаються відповідно до чинного законодавства, тобто, відповідно до ст.20 Закону України «Про звернення громадян». Протягом звітного періоду порушень термінів розгляду звернень громадян не було. 
 

Випадків відмови в прийнятті звернень (ст.7), не розгляду звернень з мотивів пропуску строків подання(ст.17 закону) та інших причин не було. 
 

Порушення вимог закону щодо мови відповідей на звернення (ст.6 закону) не виявлено. 
 

По всім скаргам і заявам громадянам своєчасно надано належні письмові відповіді. 
 

Прийом громадян ведеться впродовж тижня головою суду, керівником апарату, заступником керівника апарату відповідно до затвердженого графіку, який розміщено у вестибюлі та на веб – сайті суду. 
 

Відомості про громадян, їх звернення та заходи, які вжиті для вирішення звернень фіксуються у журналі обліку особистого прийому громадян, який ведеться керівником апарату суду. 
 

Крім письмових звернень до суду щоденно надходять десятки звернень громадян у телефонному режимі. Вони стосуються інформації щодо руху справ і відповіді на них оперативно надають відповідальні працівники канцелярії суду. 
 

            З метою забезпечення конституційних прав громадян, які звертаються до суду з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів, головою суду здійснюється особистий контроль за термінами вирішення звернень та за веденням роботи із зверненнями громадян. Звертається увага на забезпечення прав громадян у судовому процесі. 
 

Для виявлення та усунення причин, що породжують скарги громадян, проводяться узагальнення стану роботи із зверненнями громадян. Надходженню скарг приділяється велика увага, причини їх надходження обговорюються на оперативних нарадах суддів та працівників апарату суду. На оперативних нарадах розглядаються питання, що порушуються у зверненнях громадян, з метою предметного використання цієї інформації для своєчасного виявлення й усунення причин, що породжують надходження до суду звернень.