Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ПОГОДЖЕНО
Голова Солонянського районного суду Дніпропетровської області
О.О.Стрельников
«23» вересня 2019 року
Комунікаційна стратегія
Солонянського районного суду Дніпропетровської області
на 2019-2021 роки
Зміст
Вступ
Судова влада України здійснюється незалежними та безсторонніми судами, які забезпечують реалізацію принципу верховенства права та права громадян на справедливий суд. Основну роль у здійсненні правосуддя відіграють суд як установа і суддя, який безпосередньо вирішує ту чи іншу справу, оскільки для реалізації свого права громадяни звертаються саме до них.
Солонянський районний суд Дніпропетровської області розробив Комунікаційну стратегію суду (далі – Стратегія), яка є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні та включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з найважливішими цільовими групами як в середині, так і за межами суду в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя, а також допоможе підвищити рівень довіри громадськості до правосуддя та покращити престиж судової влади в цілому та суду зокрема, як відкритого, «прозорого», доступного для пропозицій та взаємодії.
Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України.
Зміст і структура Стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», Кодексу суддівської етики та інших національних і міжнародних актів, що регулюють діяльність в цій сфері.
Солонянський районний суд Дніпропетровської області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесенням інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через офіційний веб-сайт Суду, проведення аналізу опитування думки відвідувачів суду, розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду, а також через такі комунікаційні канали зв’язку, як спеціальні заходи, що проводяться у суді та за його межами представниками суду, Дні відкритих дверей для студентської молоді, зустрічі та інші заходи на теми, безпосередньо пов’язані із діяльністю судової системи.
У Солонянському районному суді Дніпропетровської області за забезпечення зв’язків суду із громадянами та засобами масової інформації (далі – ЗМІ) відповідає виконуючий обов’язки прес-секретаря суду - заступник керівника апарату суду.
Прес-секретар здійснює інформування суспільства про діяльність суду шляхом оприлюднення відповідної інформації на веб-сторінці суду офіційного веб-порталу судової влади України, на якій розміщується інформація про заходи, які проводить суд, а також ті заходи, в яких беруть участь судді та працівники апарату тощо.
З метою зміцнення довіри до судової влади через покращення взаємної комунікації Зборами суддів Солонянського районного суду Дніпропетровської області обрано суддю-спікера, який уповноважений висвітлювати офіційну позицію від імені суду, брати участь у публічних заходах за участю представників ЗМІ, а також виконувати інші повноваження, спрямовані на реалізацію комунікаційної стратегії Суду.
На сьогоднішній день Солонянський районний суд Дніпропетровської області забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування, кадрової політики та організації роботи. Внаслідок цього було покращено надання якісних та професійних судових послуг громадянам.
У приміщенні Солонянського районного суду Дніпропетровської області працюють інформаційні стенди, за допомогою яких відвідувачі мають можливість ознайомитися з переліками справ, призначених до розгляду, зразками документів, ставками судового збору, платіжними реквізитами, графіком особистого прийому громадян керівництвом Солонянського районного суду Дніпропетровської області, тощо.
У Солонянському районному суді Дніпропетровської області організовано роботу трьох залів судового засідання, у тому числі два з можливістю проведення судових засідань в режимі відео конференції, біля кожного залу судового засідання облаштовано місця для очікування виклику учасників судового розгляду справ.
Солонянський районний суд Дніпропетровської області демонструє відкритість своєї роботи, веде планову, системну, комунікаційну діяльність у двох напрамках:
- Внутрішній – робота з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх професійних і комунікативних навиків, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників суду;
- Зовнішній – інформування суспільства про роботу суду, налагодження зацікавленого діалогу з громадськістю та ЗМІ, залучення студентів до проходження практики та стажування у суді, тощо.
Планування комунікаційних заходів здійснюється з урахуванням результатів опитування громадян, які проводяться серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи суду та шляхів вирішення проблем, що виникають при відвідуванні приміщення суду.
У Солонянському районному суді Дніпропетровської області налагоджена співпраця із засобами масової інформації регіону
На даний час актуальним є питання забез0печення працівників суду та суддів належними умовами праці.
Не сприяє налагодженню постійного діалогу Солонянського районного суду Дніпропетровської області з громадськістю низький рівень загальної правової культури населення. Це є однією з причин невідповідних запитів до працівників суду, недовіри до діяльності суду, масових одноразових звернень до суду, що створює дискомфортні умови роботи суддів, працівників суду, а також і самих відвідувачів суду. Як наслідок – формується негативне ставлення до судової системи та усіх суддів загалом.
Саме тому активізується робота Солонянського районного суду Дніпропетровської області в напрямку проведення організаційних та практичних роз’яснювальних заходів, спрямованих на забезпечення максимально прозорого доступу суспільства до інформації про діяльність суду, підвищення авторитету судді та працівника апарату суду у суспільстві, підвищення правової освіти населення.
Солонянський районний суд Дніпропетровської області має епізодичну співпрацю з місцевими та регіональними представниками центральних ЗМІ, забезпечення якої входить до повноважень прес-секретаря суду. Разом з тим, питання організації роботи суду, правової освіти та діяльності суддів, розгляду справ регулярно висвітлюються на офіційній інтернет-сторінці веб-порталу «Судова влада», яка постійно оновлюється і є актуальною.
Окрім того, суд працює над веденням інформаційно-просвітницької роботи із громадськістю шляхом ознайомлення із змінами у законодавстві, проведення семінарів, днів відкритих дверей, просвітницькою діяльністю з професійною аудиторією, молоддю-студентством. За потреби – організовуються зустрічі з актуальними цільовими аудиторіями.
Солонянський районний суд Дніпропетровської області постійно оновлює матеріали на своїй інтернет-сторінці вебпорталу «Судова влада Україин», планово висвітлюється організація роботи суду
Мета комунікаційної стратегії Солонянського районного суду Дніпропетровської області- формування довіри до системи правосуддя України через довіру до Солонянського районного суду Дніпропетровської області як ланки системи, і загалом, підвищення авторитету судової влади в суспільстві.
Основні завдання комунікаційної стратегії:
– забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету і довіри громадян до правосуддя загалом;
– переконання широкої громадськості щодо важливості їх підтримки діяльності суддів у здійсненні об’єктивного, безстороннього, неупередженого, незалежного та справедливого правосуддя;
– підтримка стосунків між членами суддівського корпусу, сприяння в обміні інформацією між ними та організації спільної комунікаційної діяльності за межами судової влади;
– підвищення рівня обізнаності громадян регіону щодо специфіки, особливостей і змісту діяльності суду;
– підвищення авторитету судді та працівника апарату суду у суспільстві;
– покращення співпраці зі ЗМІ, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування в інтересах побудови правової держави;
– підвищення рівня правової освіти населення, інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків;
– підвищення престижу роботи в судовій системі, профорієнтація молоді.
Відповідно до мети Стратегії та актуальних проблем Солонянського районного суду Дніпропетровської області, цільовими аудиторіями є:
Внутрішні:
- професійні судді;
- працівники апарату суду.
Зовнішні:
- відвідувачі суду;
- запитувачі інформації;
- юридичні особи, інтереси яких вирішуються у судовому порядку;
- правозахисні організації;
- посадові особи виконавчої влади;
- посадові особи місцевих органів влади;
- науково-експертне середовище;
- студентство;
- школярі загальноосвітніх шкіл /інтернатів/ліцеїв;
- представники ЗМІ.
Канали зв’язків із громадськістю:
1) проведення опитування громадської думки;
2) надання інформації через веб-сайт суду;
3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
4) надання інформації через ЗМІ;
5) надання інформації засобами телефонного зв’язку ;
6) дні відкритих дверей.
Каналами комунікації зі ЗМІ:
1) публікація новин на офіційному сайті суду;
2) розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;
3) організація інтерв’ю з керівництвом суду;
4) організація брифінгів голови суду та судді-спікера з резонансних справ;
Канали комунікації зі студентами юридичних спеціальностей:
1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю суду;
2) залучення студентів до заходів, що проводяться в суді;
3) сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціалізацій в суді;
4) дні відкритих дверей;
5) модельні судові засідання.
Канали комунікації з школярами:
Каналами комунікації із посадовими особами виконавчої влади та органів місцевого самоврядування:
1) надання інформації через офіційний веб-сайт суду;
2) обмін інформацією шляхом офіційного листування тощо;
3) проведення спільних семінарів на теми проблемних питань, роз’яснень.
Каналами комунікації з правоохоронними організаціями, юристами, тощо
1) надання інформації через офіційний веб-сайт суду;
2) зустрічі та обговорення тем, пов’язаних з судовою діяльністью ;
3) проведення спільних семінарів на теми проблемних питань, роз’яснень.
План комунікаційних заходів Солонянського районного суду Дніпропетровської області затверджує та контролює його виконання голова суду.
Комунікаційна стратегія суду реалізується з метою покращення стану зв’язків суду із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу з суспільством.
За результатами впровадження комунікаційної стратегії суду очікується зростання рівня довіри громадян до судів, підвищення авторитету суду через підвищення правової обізнаності суспільства про порядок захисту своїх прав у судах, про свої права та обов’язки, про діяльність судів в цілому.
Суд повинен сприйматись громадськістю як установа, яка стоїть на їх захисті. Звертаючись до суду, кожен громадянин має вірити в те, що яким би не було рішення – суд ухвалить його безсторонньо, виважено та керуючись нормами закону.
Очікувані результати реалізації стратегії судом:
- підвищення правової обізнаності населення та засобів масової інформації;
- підвищення рівня зацікавленості громадян, в першу чергу молодих юристів, у роботі в суді;
- налагодження постійного зв’язку зі ЗМІ з метою регулярного та не викривленого висвітлення діяльності суду;
- формування позитивного іміджу судової гілки влади.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Голова Солонянського
районного суду Дніпропетровської області О.О.Стрельников
«23» вересня 2019 року
План комунікаційних заходів Солонянського районного суду
Дніпропетровської області на 2019-2021 роки.
№ з/п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія, на яку направлений захід |
Орієнтовна дата проведення |
1 |
Налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом |
Судді. Працівники апарату суду |
Постійно |
2 |
Проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі |
Судді, працівники апарату суду |
Протягом вказаного періоду |
3 |
Оновлення інформації всіх розділів інтернет-сторінки суду на офіційному веб-порталі «Судова влада України» |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, Громадські організації, представники органів державної влади та місцевого самоврядування |
Постійно |
4 |
Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, Громадські організації, представники органів державної влади та місцевого самоврядування, всі бажаючі |
Постійно |
5 |
Проведення інформаційно-просвітницької роботи суду серед молоді |
Студенти юридичних ВУЗів, школярі |
Потсійно |
6 |
Моніторинг матеріалів у ЗМІ, що стосуються діяльності суду, при необхідності організація оперативного реагування на них |
Цільові аудиторії (за результатами моніторингу) |
Постійно |
7 |
Організація виступів, інтерв’ю керівництва суду, суддів з актуальних питань |
Громадяни регіону, у випадку конкретного питання – цільові групи населення |
Протягом вказаного періоду |
8 |
Організація та проведення заходів щодо ознайомлення з роботою суду: - дні відкритих дверей; - ознайомчі екскурсії судом; - модельні судові засідання; - ознайомчі лекції. |
Студенти, школярі |
Протягом вказаного періоду |
9 |
Висвітлення заходів, які провадяться у суді |
Громадяни регіону, громадські організації, молодь, інші цільові аудиторії |
Постійно |
10 |
Організація практики в суді студентів юридичної спеціалізації. |
Студенти ВУЗів |
Протягом вказаного періоду |
11 |
Організація анкетування відвідувачів суду щодо отримання оцінки якості умов перебування та роботи суддів та працівників суду, отримання пропозицій та зауважень. |
Відвідувачі суду, учасники судових процесів |
Протягом вказаного періоду |